امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

بقعه متبرکه امام زاده پیرشمس الدین یکی از زیارتگاه های شهرستان چگنی است که سالیانه بسیاری از زائران از سراسر کشور برای زیارت به این مکان می آیند.

مقبره امام زاده پير شمس‌الدين «شمس‌الدين بن على بن محمد بن احمد از فرزندان امام موسى کاظم (ع)» معرف به پیر شمسه که زيارتگاه عاشقان ولایت و امامت منطقه مي باشد. اهالی شهرستانهاي خرم آباد ، كوهدشت ،دلفان ،سلسله ، و سايرشهرستانهاي استان لرستان و استانهاي همجوار نیز در ايام عيد وتعطيلات به زيارت اين امام زاده بزرگوار مي شتابند.صاحب مزار مورد احترام همگان مي باشد و مردم منطقه مراسمات مذهبی همچون عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و لیالی قدر و ... را در این مکان مقدس برگزار می کنند .

13931229152130664957614

شهرستان چگنی دردامنه های سفید کوه و درغرب شهرستان خرم آباد واقع شده است، طبیعت این شهرستان پوشیده از جنگل های بلوط  و میوه های جنگلی است.

 چگنی، آب و هوایی متعدل دارد، مردم خونگرم چگنی بزرگترین سرمایه این شهرستان هستند، مردمی توانمند، پرتلاش، صبور و کار دان دارد.

 طبیعت این منطقه علاوه بر جنگل های سرسبز چشمه ها و سراب های چون سراب دوره، سراب نایه کش و«سراب رِفتِخو» را در دامان خود دارد.

پل تاریخی شکسته نیز از آثار کم نظیر گردشگری در شهرستان چگنی است که در طول سال گردشگران زیادی را سراسر کشور و حتی گردشگرانی از دیگر کشور های جهان را به سمت خود می کشاند.

آدرس : 22 کیلومتری شمال غرب شهر سراب دوره مرکز شهرستان چگنی

 این آرامگاه در در دل دامنه های زیبای سفیدکوه و نزدیکی روستای پیرشمس الدین است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده