امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403 | Thursday 28 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

دریاچه سد ایلام از مکان‌های دیدنی ایلام است. سد ایلام كه در سال‌های اخیر با هدف اصلی تامین آب شرب شهر ایلام به بهره‌برداری رسیده در كلیه فصول سال به خصوص بهار و تابستان مملو از جمعیتی است كه به قصد گذراندن اوقات فراغت خود این محل زیبا را انتخاب می‌كنند. با وجود اینكه هیچ گونه امكانات یا خدماتی در حاشیه سد وجود ندارد، این امر مانع از هجوم مردم به این منطقه نشده است. دریاچه سد ایلام در فاصله 20 کیلومتری شرق ایلام در مسیر فرعی جاده ایلام به دره شهر قرار دارد.

5da833a6 5198 4c4e a0e2 e5050afa6594

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان ایلام حجم آب سد ایلام را ۶۳/۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود یک متر و هشتاد سانتیمتر ارتفاع تا پر شدن سد وجود دارد. مدیر عامل آب منطقه‌ای استان ایلام، میزان ورودی آب سد ایلام را از ابتدای فصل آبی تا کنون را بیش از ۲۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد میزان آب ورودی به سد ایلام در بارندگی‌های معلوم حدود ۱ میلیون متر مکعب در شبانه روز است

با توجه به گفته مدیر عامل آب منطقه‌ای استان ایلام، حجم کل آب سد ایلام ۶۴ میلیون متر مکعب می‌باشد. به گفته وی هر ۱/۵ میلیون متر مکعب از آب سد ایلام معادل یک ماه مصرف آب شرب شهر ایلام است.

گالری تصاویر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده