امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

آژانس های حقیقی با حقوقی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

مجوز یک آژانس خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می تواند فقط برای یک فرد صادر شود که آن شخص همان صاحب امتیاز است که شرایط لازم را دارد.در این صورت به آژانس مسافرتی دفتر اطلاق می شود و در صورت فوت صاحب امتیاز مجوز فعالیت ابطال می گردد قابل انتقال به شخص دیگری نمی باشد.
در حال حاضر مدیر عامل و مدیر فنی می تواند یک نفر باشد.پس در یک آژانس مسافرتی یک نفر می تواند چندین سمت داشته باشد.هم مدیر عامل،هم مدیرفنی(هم زمان مدیر فنی بند،الف،ب،پ و ق)هم کارمند فروش.
اما گاهی مجوز جهت یک شرکت صادر می گردد که در این صورت حتما یک نفر واجد شرایط از بین شرکاء و یا خارج از آنها به عنوان مدیر عامل معرفی می گردد.
در آژانس های شرکتی هیئت مدیره وجود دارد که تصمیم گیرنده ی همه ی امور هستند و در شرکت های با مسئولیت محدود از حداقل دو نفر و شرکت های سهامی خاص حداقل سه نفر تشکیل شده اند.از این اعضاء یک نفر سمت رئیس هیئت مدیره،نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سه عضو اصلی را شامل می شوند.2 نفر اعضای باقیمانده شامل بازرس اصلی و بازرس علی البدل می باشند.عمدتا " حق امضاء کلیه ی اوراق بها دار و مالی شرکت بر عهده ی رئیس هیئت مدیره و با مهر معتبر است ولی اوراق عادی و اداری شرکت با امضاء مدیرعامل و با مهر شرکت دارای اعتبار است.

شرکت های مسافرتی نیز مانند سایر شرکت ها دارای اساسنامه،آگهی تاسیس،آگهی تغییرات و روزنامه رسمی هستند ولی دفاتر فاقد این گونه مدارک می باشند.یک شرکت حتما ثبت شده است و دارای شماره ی ثبت و شناسه ی ملی است ولی دفاتر فقط در صورت ثبت نام و آرم(لوگو) دارای شماره ی ثبت به عنوان علائم تجاری می باشند.

گاهی یک مدیرعامل دارای شرایط با چند نفر شریک می شوند که بتوانند بار مالی شرکت را متقبل شوند و یا با کسی یا کسانی که صاحب ملک مناسب این شغل هستند شراکت می کند.
به طور کلی در یک دفتر مسافرتی با یک نفر طرف هستید ولی در یک شرکت مسافرتی با چندین نفر.با این حال یک شرکت مسافرتی می تواند بسیار قدرتمندتر از یک دفتر مسافرتی باشد نه فقط به جهت مسائل مالی بلکه به این جهت که چندین فکر می تواند بهتر از یک فکر تصمیم بگیرد و عمل کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید