امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

تالاب سولدوز در ضلع جنوبی پارک ملی دریاجه ارومیه و درحوزه اکولوژیک این دریاچه در موقعیت جغرافیایی 37درجه و 2دقیقه عرض شمالی و 45درجه و 36دقیقه طول شرقی که در مسیر جاده آسفالته ارومیه -مهاباد و در منتهی الیه زهکش خروجی سد حسنلو قرار دارد. شهرستان نقده به لحاظ موقعيت خاص جغرافيايي و عوارض طبيعي داراي تالاب‌هاي بين‌المللي به ثبت رسيده است و به خاطر قرار گرفتن در مسير مهاجرت پرندگان مهاجر مامن پرندگان و حتي محل زاد و ولد پرندگان است .

تالاب سولدوز يكی از چندين تالاب شهرستان نقده است. نام اين تالاب از نام منطقه اي كه كل محدوده شهرستان نقده را در بر مي گيرد گرفته شده است. مساحت كل تالاب حدود 200 هكتار و ارتفاع آن از سطح دريا 1280 متر است. گياهان مهمي كه در اين تالاب وجود دارند عبارتند از ني ، جگن ، گز و از حيات وحش چنانچه در زمان مناسب كه به نظر ماه هی اسفند فروردين است به آنجا سفر كنيد گونه هايي نطير فلامينگو ، پليكان سفيد ، چوب پا ، تنجه ، آنقوت وگونه هايي از مرغابي ها و آبچليك سانان مي توان در آنجا ديد.

17 8 9 1317473 720x365

گیاهان مهمی كه در این تالاب وجود دارند عبارتند از نی ، جگن ، گز و  از حیات وحش چنانچه در زمان مناسب كه از نظر ماهی ، اسفند و فروردین است به آنجا سفر كنید گونه هایی نطیر فلامینگو ، پلیكان سفید ، چوب پا ، تنجه ، آنقوت وگونه هایی از مرغابی ها و آبچلیك سانان می توان در آنجا دید.  تالاب‌های شهرستان نقده هرساله پذیرای فلامینگوها هستند . فلامینگوها با گرم شدن هوا وارد تالاب سولدوز نقده میشوند، تغذیه مناسب فلامینگوها در این تالاب سبب شده تا این فلامینگوها هر ساله این تالاب را برای تابستان گذرانی انتخاب کنند. فلامینگوها از 90 تا 1.5 متر بلندی دارند که غذای آنها حلزون و گیاهان آبی است که به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند. حضور این پرندگان زیبا بر جذابیت و زیبایی تالاب سولدوز می افزاید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده