امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403 | Thursday 18 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک جنگلی شیخ تپه که در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه قرار دارد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی این شهر است و همه روزه مردم و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند. وسعت این پارک ۴۴ هکتار است.

پارک جنگلی شیخ تپه در جنوب شرقی ارومیه بر ارتفاعات مشرف به شهر و در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است.  این تپه جزو تپه‌ های باستانی متعلق به دوره مادها پیش از رواج دین زرتشت بوده که امروزه به دلیل ساخت و سازهای شهری اثری از آن باقی نمانده است. از ویژگی‌ های اصلی این تپه‌ ها وجود هفت لایه مربوط به دوره‌ های مختلف تاریخی است که با ظروف و اشیا مربوط به هر دوره مشخص شده است. این لایه‌ ها در بیش‌ تر این تپه‌ ها حالتی مشابه دارند.

در برنامه اجرایی شهرداری گسترش پارک جنگلی شیخ تپه به منظور توسعه‌ گردشگری، فضای سبز، مجموعه‌ فرهنگی، جهانگردی و نمایشگاهی پیش بینی شده است و اولین اقدام، مشخص کردن مرز اکولوژیک پارک بر اساس ویژگی‌ های شکل زمین بوده است. بنابراین دو خط القعر اصلی که محدوده‌ بلندترین تپه مجاور به پارک را به صورت پهنه‌ اکولوژیک کامل به وجود آورده است، به پارک موجود اضافه شده و بدین ترتیب وسعت پارک به ۲۶۰ هکتار توسعه می‌ یابد.

dd2cd27a 8ab2 4504 8f4c 659214338bfd

آدرس

آذربایجان غربی – ارومیه بلوار نبوت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده