امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

با شروع زمستان، طبیعت جلوه های تازه ای رو می کند، جلوه هایی برفی و یخی. کافیست کمی ماجراجو باشیم تا راهی پیست های اسکی شویم و سفرهایی متفاوت و خاطراتی فراموش نشدنی بسازیم. ارومیه مرکز آذربایجان غربی با ارتفاع ۱۳۳۲ متر در غرب دریاچه ارومیه و در میان دشت ارومیه واقع شده است. ارومیه جاذبه های زیادی دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های زمستانی اش پیست اسکی خوشاکو است.

مسیر رسیدن به این پیست اسکی آسفالته است و می توانید به راحتی با ماشین شخصی خودتان را به این محل برسانید. زمان استفاده از این پیست روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ است و می توانید در آن وسایل و تجهیزات اسکی را با قیمت مناسبی تهیه کنید. پیست اسکی خوشاکو موقعیت خاصی دارد ولی مدت هاست که مورد بی توجهی قرار گرفته در صورتی که ساخت هتل و ایجاد امکاناتی برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را بیشتر کند. البته این منطقه هتلی با قدمت ۲۵ سال دارد که به دلیل فرسوده شدن نمی تواند جوابگوی نیازها باشد.

041faa98 850f 4e2c 9cf0 8c189b936922

پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه قرار دارد و تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است که در مکانی خوش آب و هوا، در منطقه راژان قرار دارد و به دلیل برخورداری از کوه‌های با شیب مناسب، چشم‌انداز زیبا و تجهیزات ورزش‌های زمستانی، موقعیت ویژه‌ای جهت فعالیت‌ علاقه‌مندان به ورزش اسکی دارد. این پیست زیبا هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است و عده بی‌شماری از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی را در این فصل به سمت خود می‌کشاند. اسکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌های زمستانی است.

این پیست که یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به‌شمار می‌رود، دارای امکانات بالقوه‌ای است، ولی به دلیل نبود زیرساخت مناسب این امکانات بالفعل نشده است. خوشاکو با ۵۰ هزار مترمکعب و به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب، قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن را نیز در تابستان دارا است.

گالری تصاویر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده