امروز: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک مینیاتور واقع در خیابان گلکار اولین پارک موضوعی شهر تبریز است که در آن می‌توان آثار تاریخی و منحصربفرد شهر تبریز نظیر عمارت ائل گلی ، کاخ شهرداری ، ارک علیشاه ، مقبره الشعرا ، برج خلعت پوشان ، مسجد کبود ، برج یانقین ، کلیسای مریم مقدس، ساختمان بانک ملی ، ساختمان ایستگاه راه آهن ، پل کابلی و کاخ استانداری را در ابعاد کوچک‌تر مشاهده کرد.

پارک مینیاتور تبریز که به «مینیاتبریز» نیز معروف است، سال ۱۳۹۰ توسط یک تیم ۱۷ نفره از هنردوستان دانشکده هنر و سازمان زیباسازی شهرداری تبریز طراحی و احداث شده است. این مرکز تفریحی در خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار قرار دارد و به یک مرکز گردشگری، تفریحی و دیدنی برای مردمان تبریز و توریست‌ها و مسافرین این شهر تبدیل شده است.

مینیاتورتبریز در کنار معرفی آثار تاریخی به مسافران، به یک مرکز گردشگری و دیدنی برای شهروندان نیز تبدیل شده است. شاید به دلیل اینکه پارک مینیاتور اولین پارک موضوعی در تبریز می باشد، این پارک برای شهروندان این قدر خوشایند است.

c9b9aef8 cd43 4536 8766 dcbf0f9ad334

نکته قابل تامل در زیباسازی این پارک، گل کاری انبوه و استفاده از گلهای خاص و طرح ژاپنی و مینیاتوری و همچنین استفاده از تابلو های سخنگو برای معرفی اماکن به زبانهای مختلف بر اساس زبان مراجعین میباشد.

آدرس

آذربایجان شرقی٬ تبریز٬ خیابان گلکار، انتهای پارک آنالار و آتالار

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده