امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

مقدمه

یکی از غار های زیبا و دیدنی ایران غار هندل آباد در مشهد است که بی اغراق تماشای آن یکی از تفریحات هیجان انگیز در طول سفر با تور مشهد می باشد. اگر تا به حال اسم این غار زیبا به گوشتان نخورده، جای تعجبی نیست، غار هندل آباد در فاصله 40 کیلومتری شمال غرب مشهد و در منطقه تبادکان قرار گرفته است، در حاشیه قرار گرفتن این غار، باعث شده تا کمتر در مقایسه با دیگر مکان های دیدنی معروف مشهد مورد بازدید قرار گیرد، یکی از جاذبه های غار هندل آباد دست نخورده و بکر ماندن آن در طی سالهاست.

10

جاذبه های غارهندل آباد مشهد :
برای بازدید غار هندل آباد دل و جرات خود را جمع کنید، دهانة غار، بسيار کوچک و به شکل مربعي است و این غار 90 متر طول دارد و از یک مسیر اصلی به طول حدود 130 متر تشکیل شده است. استالاگميت و استالاکتيت درون غار محیط درونی را بسیار جذاب و دیدنی کرده است، علاوه بر این، چشمه های آب کوچکي نیز در غار هندل آباد وجود دارد که مردم محلی آن را مقدس و شفا بخش می دانند و بر این باورند که آب این چشمه ها آبلة گوسفندان را درمان می کند.

12

بخش های غارهندل آباد مشهد
 درون غار ماننده هر غار دیگری شاهد تالار بزرگ و راهرو های طویلی خواهید بود و همچنین ممکن است با حیواناتی از قبیل خفاش و وزغ مواجه می شوید. ایمنی را رعایت کنید و به خفاش ها آسیب نزنید.

13

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده