امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک ارم یکی از زیبا ترین و مفرح ترین جاذبه های این شهر به حساب می آید. مشهد شهری است پر از جاذبه های گردشگری فراوان اما پارک ارم مشهد یکی از پر بازدید ترین آن ها به شمار می آید. مشهد مقدس یکی از مقاصد گردشگری داخلی به شمار می رود که در بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. گردشگران تور مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا، جاذبه های گردشگری و همچنین تفریحات مختلف مورد استقبال مردم ایرانی قرار گرفته است.در این بخش از لحظه آخر می خواهیم مسافران عزیز را با پارک ارم مشهد بیش تر آشنا کنیم. پارک ارم مشهد یکی از پارک های معروف مشهد می باشد که در سال 1386 ساخته و از مهم ترین تفریحات و جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید. این پارک با 7500 متر مساحت دارای آب نما و دریاچه است که با درخت ها و فضا های سبز کاملا تزیئن و دیدنی شده است. به تمامی مسافران عزیز تور مشهد پیشنهاد می کنیم بازدید از پارک ارم را در برنامه ی سفر خود قرار دهید.

70

پارک ارم مشهد، از مفرح ترین جاذبه های دیدنی مشهد محسوب می شود که در منطقه 4 شهرداری مشهد در منطقه ای محروم از فضای سبز، ساخته شده است. در حال حاضر این پارک 17 هکتار می باشد، اما با تملک اراضی اطراف به 21 هکتار نیز می رسد. شهر بازی این پارک در ابتدای بهره برداری برای امکانات و وسایل بازی برای کودکان حدود 6 تا 7 هکتار را به خود اختصاص داد و از دیگر پروژه هایی که شهرداری این شهر برای آینده روی آن تمرکز دارد، می توان به ساخت زمین ورزشی برای بانوان اشاره کرد. شایان ذکر است که هزینه ی ساخت پارک ارم مشهد به واسطه معاونت فني و عمران و معاونت خدمات شهري تامين گردیده است که معادل یک میلیارد و دویست تومان هزینه داشته است، لازم به ذکر است که ارزش عرصه آن نيز حدود 7 ميليارد تومان مي باشد. این دریاچه علاوه بر تمامی امکانات از جمله شهربازی، وسایل بازی و غیره دارای یک دریاچه و آب نما به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع است، که منظره بسیار چشم نوازی را برای پارک ایجاد کرده است. از دیگر امکانات این پارک می توان به این اشاره کرد که درخت ها و فضای سبز این پارک با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

71

پارک ارم مشهد در فاصله 10 کیلومتری از حرم امام رضا (ع) قرار دارد که به راحتی با تاکسی های موجود در شهر در عرض 15 دقیقه می توانید به آن جا برسید و نیمی از روز خود را در این پارک زیبا سپری کنید.گردشگران تور مشهد می توانند یک روز از سفر خود را به بازدید و برنامه ای برای پیک نیک پارک ارم قرار دهند و از طبیعت و فضای سر سبز آن نهایت را لذت ببرند.


آدرس پارک ارم مشهد : مشهد ، گلشهر ، بلوار شهید آوینی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده