امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

شرایط اقلیمی شهر مشهد موجب شده تا گردشگران به مناطق ییلاقی اطراف مشهد اقبال نشان دهند . دریاچه پارک وکیل آباد در ایجاد محبوییت بالای منطقه وکیل آباد در بین این مناطق ، نقش پر رنگی داشته است.

1
شهر مشهد به جهت تداخل جبهه‌ های مختلف و متفاوت آب و هوایی ، دارای آب و هوا و خصوصیات و ویژگی های خاص اقلیمی می باشد . بیشترین قسمت دشت مشهد - نیشابور ، دارای اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد – قوچان ، نیمه خشک و سرد و بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته‌ کوه ‌های بینالود و هزار مسجد از اقلیم مرطوب و سرد برخوردار هستند . به همین جهت شهر مشهد دارای آب و هوایی متغیر بوده اما در مجموع می توان این طور گفت که آب و هوای مشهد معتدل و متمایل به سرد و خشک است . تابستان‌ های گرم و خشک با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر ، بسیاری از مجاوران و مسافران را برای استراحت و تفریح به سوی مناطق ییلاقی اطراف ترغیب می نماید . از نزدیک ترین مناطق ییلاقی مشهد می توان به منطقه وکیل آباد در فاصله هشت کیلومتری شمال غرب مشهد اشاره نمود . در این منطقه دریاچه ای وجود دارد که فصلی است . آب دریاچه پارک وکیل آباد از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد . بسیاری از گردشگران در کنار دریاچه پارک وکیل آباد لحظات خوشی را به همراه خانواده خود سپری می کنند . وجود این دریاچه در تلطیف هوا نقش به سزایی داشته و آب و هوای محیط را مطبوع و دلپذیر می کند.

2

در بعضی فصول سال که با بارندگی زیادی در منطقه مواجه هستیم دریاچه پارک وکیل آباد پر آب تر بوده و بیش از پیش چشم نواز خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده