امروز: جمعه 31 فروردین 1403 | Friday 19 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

مقدمه

اگر قصد سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا(ع)را دارید،در سفر خود و در تور مشهد خود، از تنها باغ وحش شهر مشهد که در منطقه وکیل آباد واقع شده است دیدن کنید.

vakil abad 13

تاریخچه باغ وحش وکیل آباد مشهد
باغ وحش وکیل آباد مشهد ،اولین باغ وحش شهر مشهد در سال۱۳۳۹شمسی در محدوده منطقه خواجه‌ربیع فعلی تاسیس شد. با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در سال ۱۳۵۹شمسی،مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود.این مکان بزرگترین باغ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد.

78828

گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهد
باغ وحش وکیل آباد دارای حیوانات گوشتخوار و علفخوار، آبزی،خزنده و پرندگان مختلف می باشد. از جمله گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد می‌توان به شیر،ببر،خرس،خوک،گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و… اشاره کرد.پیشنهاد می دهیم با رزرو تور ارزان مشهد از این باغ وحش دیدن کنید.

گفتنی است که در این باغ وحش برخی حیوانات در حال انقراض و برخی حیوانات بسیار کمیاب همچون ببشیر (گونه‌ای جدید حاصل جفت‌گیری ببر نر و شیر ماده) نیز یافت می‌شوند.

ببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه‌گوش از جمله حیواناتی هستند که منحصراً در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

 وحش وکیل آباد 76827 همگردی

طبق آمار مجموعه باغ وحش مشهد ۱۲۵ گونه جانوری شامل ۴۹ گونه پرندگان، ۶۱ گونه پستانداران و جوندگان، ۵ گونه خزندگان و ۱۰ گونه آبزیان وجود دارند که جمعاً تعداد آنها به ۸۱۲ عدد می‌رسد. تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در باغ وحش وکیل آباد مشهد محسوب می‌شود.

vakil abad 12

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

تلفن: 35014433-051

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده