امروز: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک علمی بازیما یکی از شگفت انگیز‌ترین و مهیج‌ترین پارک های علمی در ایران است که قسمت‌هایی از آن به صورت نمایشگاهی است، این پارک مصنوعی در ایران در سه بخش کلی زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم به صورت آکادمیک و منحصر به فرد فعالیت علمی، اکتشافی می کند و فضای مفرحی را برای خانواده های ایرانی فراهم میکند. این پارک در مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. در این پارک فضای آموزشی و تفریحی می باشد که طراحان با سلیقه و جزئی بینی به طراحی آن پرداخته‌اند، این پارک هر روزه مورد بازدید زیادی قرار می گیرد و سعی طراحان این پارک بر این بوده است که مفاهیمی چون خلقت جهان، آشنایی با اندام های مختلف بدن انسان، سیارات، جانوران دریایی، اسکلت حیوانات عظیم‌‌الجسته‌ای چون دایناسور‌‌ها و …را داشته باشند تا تا فضای مهیجی برای شما بازدید کنندگان فراهم شود.

2

جالبه بدونید این پارک برای اولین بار در ایران افتتاح شده و سومین پارک علمی در سطح جهان است که پس از کورپوس هلند و سنگاپور، ایران می باشد. در این مجموعه، از آخرین تکنیک های طراحی مراکز علمی تفریحی خانوادگی و دانش‌‌آموزی (نظیر داستان گویی، مدیریت تجربه مشتری، سناریو محوری و …) استفاده شده است. در این پارک فضایی خصوصی بران دوشیزگان عزیز طراحی شده تا سوالات خود را در باره‌ی بلوغ و … بپرسند. سعی طراحان این پارک با استفاده از آخرین متد‌‌ها ،بر این بوده که علاوه بر لذت بردن و گذراندن وقت، جواب خیلی از سوالاتی را که در کتاب‌ها هست و بعضی از شما عزیزان وقت یا حوصله خواندن آن را ندارید به راحتی به دست آورده و به صورت عملی با آن‌ها کار کنید و تجربیاتی به دست بیاورید و به دلیل تصویر سازی در ذهن شما به یادگار خواهد ماند. جواب سوالات پیرامون خود را از جمله چگونگی قرار گیری سیارات و کهکشان‌ها و گونه ای سفر به بدن انسان و آشنا شدن با اسرار آن، در فضای آکادمیک زیست شناسی میتوان چگونگی تزریق و احیای انسان را مثل یک پرستار ببینید و حیواناتی چون قورباغه را نیز تشریح میکنید و به صورت عملی با آن‌ها کار می کنید و در فضای سفینه های دریایی قرار میگیرید و سری به دنیای عجیب جانوران دریایی میزنید و … را مورد برسی و بازدید قرار می دهید.

10

از سوی دیگر در بخش‌های رویدادی این پارک علمی، کارگاه‌‌‌ها و تجهیزات مختلفی وجود دارد که بازدیدکنندگان با استفاده از آنها به تجربیات تازه‌ای در مورد دانسته‌های خود می‌رسند و همینطور اکتشاف را همراه بازی و تسهیل گری برای آن‌ها آسان می کند. می توانید فرزندان خود را در این فضای اکتشافی قرار دهید و نتیجه آن را به وضوح ببینید. به نظر بنده، فرصت بسیار مناسبی برای شماست تا از این طریق برخی از سوالات فرزند خود را کشف و به زمینه علاقه مندی آن پی ببرید و در فضای پارک شما همواره در قسمت های مختلف می توانید به کاوش گری بپردازید. در این پارک از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک های روز استفاده شده است و در پارک پروفسور بازیما سعی شده با خلاقیت و جذابیت خاطره ماندگاری را در ذهن شما ثبت شود. نکته مثبت این است که این مجموعه در روزها باز است و شما عزیزان می توانید برای بازدید بروید.

7

 بازی‌های پارک پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد است به طوری که می‌توان در سیمیلاتور پرواز همچون یک خلبان پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه کرد. با ژیروسکوپ فضایی تست‌های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی را تجربه کرد. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی (پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان‌ها را به نظاره بنشینیم و در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملی انجام دهیم و بالاخره دختر خانم‌ها در فضای خصوصی اتاق ربان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت.

آدرس پارک علمی پروفسور بازیما : مشهد – انتهای بلوار خیام شمالی – مجتمع تجاری وصال – طبقه ۴+پارک

ساعات کار: هر روز هفته از ساعت ۹ الی 22

وبسایت: www.bazima.ir 
تلفن: ۳۱۷۳۳ - ۰۵۱

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده