امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

شاندیز یکی از معروفترین تفریحات مشهد است . این شهر که از ییلاقات مشهد می باشد ، در 38 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. شاندیز قدمت طولانی دارد. شواهد تتریخی نشان می دهد که این منطقه قبل از ورود دین اسلام نیز مسکونی بوده است . راه قدیم مشهد به نیشابور از این منطقه بوده است . این منطقه در گذشته با نام «شاه‌دژ» یا «شاه‌دیز» شناخته می شده است

آب و هوای این منطقه معتدل است . تابستان های خنک و زمستان های بسیار سردی دارد . طبیعت سرسبز و درختان انبوه و رودخانه روان ، خاطره ای زیبا را در ذهنتان رقم خواهد زد . در سال ۱۳۸۴ شاندیز اولویت اول و تنها منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری ایران شناخته شد . شهر ییلاقی شاندیز مشهد وسعتی در حدود ۳۷٬۸۲۵ کیلومتر مربع دارد . از شمال به میان ولایت ، از جنوب به نیشابور ، از شرق به طرقبه و از غرب به گلمکان و چناران می رسد.

5

منطقه شاندیز امروزه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مشهد است . نماد شاندیز درخت چنار ۲۷۰۰ ساله است . این شهر علاوه بر جنبه تاریخی که دارد ، دارای جاذبه های فراوانی است . این منطقه طبیعت و فضای بسیار زیبایی دارد . گردشگران تور مشهد در پارکی که در کنار رودخانه واقع شده است ، می توانند لحظات آرامی را سپری کنند .

شهر شاندیز دارای رستوران های زیادی است که شیشلیک آن ها زبانزد است . از صنایع و سوغات شاندیز می توان پوست های چرمی را نام برد .

4

در انتهای شاندیز و در مجاورت میدان قرمه خوران این شهر، پارک جنگلی ایجاد شده که با برخورداری از آب فراوان و درختان سر به فلک کشیده، یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردی و سپری کردن روزهای گرم سال بشمار می آید.

در مسیر جاده مشهد به شاندیز و در محل روستای حسن آباد، ورزشگاهی بزرگ با امکانات ویژه ایجاد شده است.

این ورزشگاه امکاناتی مانند زمین چمن فوتبال، چندین زمین فوتسال، پیست موتور سواری و پیست اتومبیل رانی داشته و افراد بسیاری برای استفاده و یا تماشا به این محل سفر می کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده