امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

مساحت پارک وکیل در مشهد ۷۰ هکتار می باشد و جزء مناطق ییلاقی شهر مشهد به شمار می رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است. این پارک را فردی به نام حسین ملک وقف کرده و هم اکنون جزو محدوده خدماتی منطقه ۹ شهرداری مشهد می باشد که وظیفه نگهداری این پارک را بر عهده گرفته است.

2

این منطقه گردشگری در استان مشهد دارای درختانی کهنسال و رودخانه ای فصلی می باشد که همین موضوع باعث حکم فرما شدن زیبایی بی نظیری در پارک وکیل آباد مشهد شده است. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد، جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد. جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گردید و همچنین قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمد.

3

آب و هوای غالب در این پارک به اندازه ای خوب است که به منطقه ییلاقی مشهد معروف شده است و علت آن هم این است که در نزدیکی طرقبه واقع می باشد. در این پارک محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای کودکان و یک باغ وحش نیز وجود دارد.این باغ وحش در جوار پارک وکیل آباد قرار دارد و دارای انواع حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان می باشد که می‌توان به شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه اشاره نمود. همین موضوع توانسته گام مهمی در جذب توریست به این منطقه در استان مشهد تبدیل شود.

7

علاوه بر باغ وحش، دریاچه ای به صورت فصلی در پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارد، که آب آن از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد و عده بسیاری در کنار این دریاچه لذت می برند.

در آبان ماه سال ۱۳۹۲ با مصالح طبیعی، این پارک مورد بازسازی قرار گرفت. در مطالعات اولیه مشخص گردید که سنگ بستر پارک جنگلی وکیل آباد از سنگ خارا یا گرانیت ساخته شده و ضمن زیبایی، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است. در کف سازی، پله‌ ها و نماکاری‌ های پارک نیز از همین سنگ استفاده شده است. ایمن سازی بستر قدیمی پارک، ساخت آبنما، بازسازی استخرها، پارکینگ، بدنه سازی و دیوار حائل، احداث پل، ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی، کف سازی و پیاده رو سازی، پله ‌های متعدد، گلخانه و باغ گیاه شناسی تنها بخشی از فعالیت هایی هستند که در سال‌های گذشته در پارک جنگلی وکیل آباد انجام شده اند.

4

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

تلفن: 35014433-051

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده