امروز: جمعه 31 فروردین 1403 | Friday 19 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک و شهربازی ملت مشهد در سال ۱۳۵۱ خورشیدی احداث شد و اولین شهربازی مشهد به حساب می آید. این شهربازی تا به امروز تغییرات بسیار زیادی کرده است. چرخ و فلک (فانفار) این شهر بازی با قطر ۸۰ متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا می باشد. چرخ و فلک شهر بازی ملت مشهد قادر است در هر دور 3360 نفر را به ارتفاع 80 متر از زمین بالا ببرد و دارای هیجان زیادی می باشد. این شهر بازی در سال 1390 به عضویت موسسه بین‌المللی شهر بازی های جهان‌ IAAPA در آمد، شهر بازی ملت دارای قسمت های متنوعی می باشد که شامل 32 وسیله تفریحی برای کودکان، جوانان، خانواده‌ها می باشد. این سطح امنیت و امکانات در پارک ملت مشهد ستودنی است.

4

 از سال ۱۳۹۰ شرکت پارس پویان پردیس بهره برداری شهربازی پارک ملت مشهد را دست دارد.

در این شهربازی انواع مختلف وسایل بازی برای رده های سنی مختلف و افراد با سلیقه های گوناگون وجود دارد، که در زیر برخی را معرفی می کنیم:

وسایل بازی هیجانی
پرواز در آسمان، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی،تاپ اسپین، تاپ گردان، سورتمه، سالتو، حریم وحشت

وسایل بازی خانوادگی
کشتی دوقلو، فانفار، قطار خانواده، ماشین برقی، کشتی صبا

وسایل بازی کودکان
جامپینگ، تاب کودک، آفتاب و مهتاب، قطار کودک، شاتل باس، دنیای حیوانات، موتور کراس، ماشین برقی، کشتی صبا

2

مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار متر مربع (۷۲ هکتار) است و شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخت به قدمت چند ده ساله‌است.
پارک ملت مشهد از بزرگترین، قدیمی ترین و در عین حال دیدنی‌ترین پارک‌های شهر مشهد و همچنین کشور به شمار می‌رود. علاوه بر شهر بازی، پارک ملت تاسیسات ورزشی و فضا سبز بزرگ و همچنین کتابخانه نیز دارد. همچنین باغ رز، قسمتی سرپوشیده از پارک ملت مشهد و مخصوص بانوان است که دارای لوازم و تجهیزات ورزشی می‌باشد.

3

در ضلع غربی پارک ملت مشهد (همجوار منطقه آزادشهر) زمین‌های ورزشی بوستان قرار گرفته‌است. این زمین‌ها شامل بزرگترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع (طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر) قرار دارد. شهربازی پارک ملت مشهد که در مرکز بوستان قرار گرفته‌است، بزرگترین و بروزترین شهربازی مشهد و پربازدیدترین شهربازی ایران محسوب می‌شود.

آدرس: غرب مشهد ، حاشیه بزرگراه وکیل آباد ، ضلع غربی تقاطع آزادی

تلفن:  36094986-051

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 16 به بعد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده