امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

مجموعه باغ پرندگان سپاد، یکی از شکیل ترین جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر مشهد می باشد. این باغ در منطقه گردشگری تجاری سپاد در شهر مشهد احداث شده است و اولین و تنها باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد و با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد شروع به کار کرده است.

2

برای ساخت باغ پرندگان مشهد بالغ بر نهصد میلیون تومان هزینه شده است. دراین باغ انواع پرندگان کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است و پرندگان موجود در این باغ تنوع گوناگونی دارند که در حال حاضر بیش از 700 پرنده در آن نگهداری می شود که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم های پزشکی بصورت شبانه روزی در باغ پرندگان حضور دارند. همچنین در این باغ از پل های چوبی ، آبشار مصنوعی، پوشش گیاهی، خیابان سنگ فرش نیز استفاده شده است تا چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

3

باغ پرندگان مشهد از جاذبه های گردشگری این شهر زیارتی محسوب می شود که اولین باغ پرندگان در شرقی کشور بوده. تیم های متخصص پزشکی که یه صورت شبانه روزی در این باغ پرندگان مستقر هستند تا موارد بهداشتی برای حضور گردشگران تامین شود. علاوه بر این برای نگهداری از پرندگان نیز شرایط ویژه ای اتخاذ شده است، که به شرح ذیل می باشد:

واحد تکثیر: در این بخش شرایط و امکانات مناسب جهت تخمگذاری و جوجه درآوری پرندگان فراهم می گردد.نگهداری از جوجه های تکثیر یافته تا مرحله رسیدن به سن خاص جهت رها سازی در باغ پرندگان به عهده این بخش می باشد.

واحد تغذیه: گونه های مختلف پرندگان نیاز های غذائی متفاوتی دارندبه علاوه منبع تامین این نیازها نیز در هر گونه متفاوت می باشد. برخی از پرندگان میوه خوار، برخی دانه خوار ، برخی گوشتخوار و برخی همه چیز خوار می باشند . در این بخش نیازهای پرندگان بر اساس جداول احتیاجات غذائی که بر اساس آخرین یافته های علمی در دنیا تدوین شده است برآورد می گردد و جیره غذائی آنها بر این اساس تنظیم میشود.

واحد کلینیک و بهداشت: پرندگان بیمار پس از تشخیص بیماری وارد این بخش می شوند و پس از معاینه کامل بر اساس نظر دامپزشک باغ پرندگان و تجارب کارشناس مربوطه درمان می شوند. ضد عفونی و بهداشت کلیه قسمتهای باغ به عهده این بخش میباشد. واکسیناسیون ماهانه پرندگان علیه بیماری نیوکاسل نیز از وظایف این بخش است.

4

 

آدرس: مشهد – میدان خیام – منطقه گردشگری سپاد – جنب مجتمع الماس شرق .

ساعات کار: باغ پرندگان از ۱۰ صبح الی ۱۹:۳۰ به صورت یک سره آماده خدمت به هموطنان گرامی می باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده