امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403 | Thursday 18 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

شاید خیلی از شماها هم برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا هواپیما ها را به رنگ سفید می سازند و از طرح های جالب و رنگی استفاده نمی کنند!!!

مشخصا دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که ما برای شما توضیح خواهیم داد:

رنگ سفید به دلیل روشن بودن باعث می شود که هر فرورفتگی و یا صدمه ای که بر روی بدنه ی هواپیما ایجاد شده واضح و نمایان باشد.

همچنین رنگ سفید از لحاظ قیمتی مناسب تر از سایر رنگ ها می باشد. علاوه بر آن برای فروش مجدد رنگ سفید راحت تر از بقیه خریداری می شود

آیا متوجه رنگ همه ی هواپیماهایی که چه در آسمان و چه در فرودگاه هستند شده اید؟

مسلما پاسخ اکثر شما مثبت خواهد بود چرا که هواپیماها در هر طرح و مدلی که باشند در نهایت زمینه ی اصلی رنگ آنها سفید خواهد بود این موضوع ممکن است که اندکی عجیب باشد اما دلیل واقعی آن چیست؟

رنگ سفید و دما

رنگ سفید قدرت فوق العاده بالایی در انعکاس کامل نور خورشید دارد اما در مقایسه سایررنگ ها نور خورشید را به داخل خود جذب می کند.

شاید به همین دلیل است که در تابستان توصیه می شود که به جای استفاده از لباس های تیره و رنگ های مختلف از رنگ سفید استفاده کرد!!!!

Untitled1234

هررنگ دیگری به جز سفید باعث می شود گرمایی که از نور خورشید ایجاد می شود جذب بدنه خود کند و دمای بدنه ی هواپیما را بالا ببرد که این موضوع چیزی است که باید از آن دوری کرد. این موضوع نه تنها برای هواپیمایی که در حال پرواز است مفید می باشد بلکه برای هواپیمایی که توقف کرده اند هم مناسب است زیرا زمان کمتری برای خنک شدن نیاز است.

هیچ رنگی به خوبی سفید نمی تواند فرو رفتگی ها و یا ضربه هایی را که بر روی بدنه هواپیما ایجاد شده است را نمایان کند. علاوه بر آن در یک حادثه مثل سقوط هواپیما و به خصوص در شب سفید بودن هواپیما به پیدا شدن آن کمک بیشتری خواهد کرد.

علاوه بر این دلایل علمی، دلایل دیگری نیز برای این موضوع خواهد بود :

از لحاظ مالی، رنگ کردن هواپیما همانند رنگ کردن دیوار یا هر سطح دیگری نیست ، بلکه نیازمند به سرمایه هایی است که علاوه بر ثروت مالی نیازمند توان بدنی بالا و زمان زیادی است.

به طور مثال رنگ کردن هواپیما بویینگ بین 2 تا 7 روز طول خواهد کشید که این موضوع بستگی به میزان سرمایه و بودجه کمپانی خواهد داشت

به علاوه رنگ کردن زیاد بر روی بدنه هواپیما باعث بالا رفتن وزن هواپیما خواهد شد!!

شما هم فکر میکردید رنگ کردن باعث بالا رفتن وزن هواپیما بشه!!؟؟

به عنوان یک دارنده کمپانی هواپیما مسلما شما نیز از این گونه هزینه ها دوری خواهید کرد!

*هواپیما های رنگی ارزش کمتری برای فروش نسبت به هواپیما های سفید دارند

اگر شما در حال حاضر هواپیمایی دارید که در آشیانه هواپیما ها پارک شده است و قصد فروش آن را دارید انتظار این را داشته باشید که خیلی ارزان تر از آن میزانی خواهند خرید که هواپیمای سفید را می خرند.

همانطور که می دانید وقبل هم ذکر شد هدف کمپانی های هواپیمایی این است که تا جاییکه امکان دارد هزینه های خود را کاهش دهند ؛ وقتی که به دنبال خرید هواپیما های رنگی هستند شاید به دنبال این ذهنیت اند که مجددا آن ها را سفید رنگ کنند و خب به دلایلی است که در بالا ذکر شد

رنگ سفید به نسبت سایر رنگ ها کمرنگ نمی شود

اگرچه باید گفت : برخی از کمپانی های ایرلاینی هواپیماهایی با ترکیب رنگ های مختلف درست میکنند.

Untitled123

خب از امروز اگر کسی از شما پرسید که چرا هواپیماها همگی به رنگ سفید هستند به آنها بگویید که این موضوع صرفا به خاطر دلایل علمی نیست بلکه شامل هزینه های کمتر رنگ سفید خواهد بود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده shakiba kasaeian تعداد مطالب 11 نمایش مطالب نویسنده