امروز: جمعه 31 فروردین 1403 | Friday 19 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

وقتی که با هواپیما به سفر می روید ممکن است در کابین بیشتر احساس تشنگی کنید و این به دلیل ارتفاع زیاد است.در ارتفاع زیاد رطوبت داخل کابین کاهش می یابد و با هر دم و بازدمی رطوبت موجود در بدن کم می شود و شما احساس تشنگی می کنید.ولی تحقیقات نشان داده است که منبع آبی که داخل هواپیما است کثیف و آلوده می باشد.( حاوی کلی فرم ها (باکتری های روده که توسط مدفوع دفع می شوند) پس بهتر است که داخل هواپیما از مهمانداران تقاضای آب معدنی پلمپ شده کنید.ضمنا با توجه به اینکه منبع آب آلوده است از درخواست یخ نیز خوداری نمائید زیرا باز آلودگی آب را در پی دارد.

WATER3
بنابر مقررات خاص شرکت های هواپیمایی برخی از آنها آوردن آب معدنی را به داخل کابین ممنوع می دانند در حالیکه در برخی دیگر این کار مجاز است. بسیاری از شرکت هایی که داخل کابین خدمات رایگان ندارند و باید برای خرید آب معدنی پول پرداخت کنید که بیشتر از ارزش آن در بیرون از هواپیماست با این حال حتما آب معدنی خریداری کنید زیرا سلامتی مهمترین داشته ی هر انسانی است.

ghahve2

 خب به دلیل اینکه قهوه و چایی داخل هواپیما نیز از همان منبع آبی که به آن اشاره شد تامین می گردد نوشیدن آنها نیز توصیه نمی گردد.با اینکه آب به دلیل جوشیدن باکتری هایش از بین می رود ولی اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید شما را بیمار خواهد کرد پس با اینکه نوشیدنی های گرم در هواپیما لذت بخش به نظر می رسند بهتر است از نوشیدن آنها اجتناب شود.

 

 

 

 

  گاهی برخی توصیه می کنند که قبل از پرواز آب کافی بنوشید این کار می تواند تا حدی مشکلات کم آبی بدنتان را جبران کند ولی به خاطر داشته باشید که اگر نیاز به سرویس بهداشتی داشتید حتما از آن استفاده کنید زیرا اگر این کار را به بعد موکول ممکن است منجر به عفونت ادراری شود.اما حواستان باشد که سرویس بهداشتی هواپیما رتبه ی دوم کثیف ترین بخش هواپیما را داراست پس از این رو بهترین راه پاک کردن آلودگی ها، قبل و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما، شستن و ضدعفونی نمودن دستهایتان است.

یکی دیگر از اتفاقاتی که در طول پرواز می افتد خشک شدن پوست است که باز هم به دلیل همان افزایش ارتفاع و کاهش رطوبت پوست است ممکن است دچار خشکی پوست و حتی ترک خوردن لب ها شود.استفاده از یک مرطوب کننده ی قوی برای رفع این حالت می تواند بسیار مفید باشد اگر طول مدت پرواز بسیار زیاد باشد و مصرف آب کافی نداشته باشید این خشکی پوست می تواند برایتان دردسر ساز شده و موجب عوارض پوستی مانند آکنه شود.همچنین این کمبود رطوبت می تواند منجر به خشکی چشم نیز شود که چکاندن قطره های مرطوب چشمی پیش از پرواز نیز توصیه شده است.

Negar 01082018 141636

یکی دیگر از مشکلاتی که در پرواز با آن مواجه می شویم بوی بد دهان است که این مشکل نیز به دلیل خشکی هوا و رشد باکتری ها در دهان است و این مشکل با نوشیدن آب کافی در طول پرواز قابل حل است همچنین می توانید در پروازهای طولانی تر با خود مسواک همراه داشته باشید.یک بسته آدامس هم می تواند کمک کند.
sardardسردرد و خستگی در طول مدت پرواز مشکل دیگری است که با کم آبی یا همان «دیهایدریته» شدن ارتباط نزدیکی دارد به علت افت ناگهانی فشار هوا برای مسافرانی که دارایی نارسایی های قلبی یا تنفسی هستند ایجاد مشکلاتی کند که یکی از آنها سردرد است که بهتر است تا آنجا که امکان دارد قبل از پرواز آب میل کنید و اگر شدید و غیرقابل تحمل شد می توانید از مهمانداران تقاضای قرص مسکن نمائید که بهتر است خواب آور نباشد.
فشار هوای موجود در هواپیما منجر به بالا رفتن تولید گاز تا 25 درصد در بدن شما می شود. پس به هیچ وجه آشامیدنی گازدار در طول مسافرت ننوشید چون ایجاد نفخ می کند.نوشیدن مشروبات الکلی در هواپیما منجر به کم شدن هوشیاری شما می شود و خواب آلودگی شما را تشدید می کند که خوابیدن در هواپیما می تواند زیان بار باشد. این مورد بیشتر برای مسافرت های خارجی و مسافران آنها صادق است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید