امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک نهج‌‌‌البلاغه یکی از وسیع‌ترین پارک‌های تهران و پروژه‌های عمرانی تهران است که در دره فرحزاد ساخته شده است. این پارک همه روزه میزبان گردشگرانی است که برای جدا شدن از شلوغی شهر و قدم زدن در طبیعت به این محل مراجعه می‌کنند. تعداد گردشگران پارک نهج‌البلاغه به خصوص در نیمه اول سال که هوا گرم‌تر و پاک‌تر و روزهای تعطیل بیشتر هستند، افزایش می‌یابد. اما این پارک هم مثل هر جای دیگری، در زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. 

دهکده گردشگری نهج البلاغه یا بوستان نهج‌ البلاغه یکی از پارک‌ های تهران می‌ باشد که که در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده و بیش از ۳۵ هکتار وسعت دارد.

پارک نهج البلاغه بطور مشخص در کنار یک رودخانه و در شیب اطراف این رودخانه ساخته شده است. بنابراین قسمت های مختلف پارک به شکل طبقاتی بالای هم و در امتداد مسیر رود قرار دارد. رودخانه وسط پارک عملاً پارک را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با یک پل بزرگ و زیبا که از بالای دره رودخانه عبور کرده و چند پل کوچک که روی رود ساخته شده دو قسمت به هم متصل می شوند.

7346912 184

در عمیق‌ ترین نقطه این بوستان، فضایی بکر و طبیعی به چشم می‌خورد که آب حاصل از قنات‌ها در آن جریان دارد.

آلاچیق های مختلف که به اشکال گوناگون در جاهای مختلف این پارک ساخته شده است جایی برای نشستن خانواده ها و حتی آوردن غذا و صرف آن در این آلاچیق هاست.

پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیری که ویژه این کار ساخته شده اصلی ترین تفریح این مجموعه است. علاوه براینکه با حرکت در مسیر سربالایی دامنه رود حس کوهنوردی هم در شما ایجاد می شود.

بوستان نهج‌البلاغه دارای هشت تراست پیاده‌رو طولی ۱۲۰۰ متری، سه تراست پیاده‌رو عرضی ۳۰۰ متری، 9 هزار متر مربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، ۸۰ واحد آلاچیق، دو پل عابر پیاده بر روی دره و صدها نیمکت و چراغ برق است. در عمیق‌ترین نقطه این بوستان فضایی بکر و طبیعی‌ به چشم می‌خورد که آب حاصل از قنات‌ها در آن جریان دارد.

این بوستان همچنین دارای مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان است.

پیکر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس نیز در 12 مهر 1389 هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این بوستان به خاک سپرده شد و برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری نیز در این بوستان برگزار می شود.

a01253be6ea05e1e8a72b1a2a0636467 XL

آدرس : در بخش وسیعی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام احداث شده‌ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده