امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک نیاوران یکی از پارک‌های شمال تهران است که در انتهای شمالی خیابان پاسداران و جنوب کاخ نیاوران قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۴۸ ساخته شده است.

پارک نیاوران به سبک معماری باغ‌های ایرانی و با نقشه یک تیم انگلیسی و معماری سردار افخمی ساخته شده است.طبقات مختلف و پله‌های متعدد جزو مشخصات ویژه بوستان نیاوران است. این بوستان دارای دو درب ورودی شمالی و جنوبی است که هر دو به خیابان پاسداران باز می‌شوند. از دیگر ویژگی این پارک، آب نماهای بزرگ آن با مساحتی در حدود سه هزار و ۳۲۰ متر مربع است.

پهنه سبز پارک در برگیرنده ۸۰۰۰ متر مربع گل‌کاری و در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع چمن‌کاری به همراه درختان از گونه‌های فراوان است. یکی از کهن‌ترین درختان چنار تهران با دیرینگی ۱۵۰ سال و بلندی ۲۰ متر و محیط ۲,۸ متر در این پارک جای دارد.دریاچه این بوستان که در آن ماهی و مرغابی و لاک پشت وجود دارد از دیگر زیبایی‌های آن است.

 نیاوران تهران 5 1422186330

اما از امکانات بوستان می توان به ساختمان کانون فرهنگی کودکان، کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین تمرین اسب سواری، سالن ورزشی بانوان و چهار استخر بزرگ اشاره کرد.

گیاهان و درختان سدروس، نوئل، میخک هندی،اقاقیا، چنار، کاج، بیدمجنون، بیدفری، ماگنولیا، گیلاس، سیبگل، چرم لیفه ( گیلاس غازی)، ایلکس و کورنوس از پوشش گیاهی بوستان نیاوران است.

ورودی غربی بوستان با درختی تنومند از جنس خرمندی مشخص شده است که به نوعی پلاک بوستان نیاوران به حساب می آید.

یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های چنار تهران در این پارک قرار دارد که ۱۵۰ سال عمر و ۲۰ متر ارتفاع دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده