امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک ساعی نام یک بوستان در منطقه ۶ شهرداری تهران است که کار ساخت آن بیش از ده سال به طول انجامید و حاصل آن یک فضای دلنشین و متفاوت است که بسیاری از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند یا به پایتخت سفر می‌کنند از آن خاطره دارند. کار ساخت پارک ساعی در سال ۱۳۲۴ آغاز شد. مهندس کریم ساعی با کاشت درخت‌های پارک، آن را در اختیار وزارت کشاورزی قرار داد و استاد حسن محجوبی وظیفه طراحی آن را در دهه ۴۰ شمسی بر عهده گرفت.

استاد محجوبی به غیر از طراحی پارک ساعی، کار نظارت بر ساخت پارک‌های ملت و نیاوران را هم بر عهده داشت. عملیات ساخت بوستان ساعی در سال ۱۳۴۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۵۲ ادامه داشت. پارک ساعی ۱۲ هکتار مساحت دارد.

ee616216 9e2d 44db 99ae cbb304187306

در پارک ساعی تعداد زیادی مجسمه حیوان قرار دارد که با جزییات خوبی ساخته شده‌اند که البته بعضی از آن‌ها توسط افراد شهروندنما در طی این سال‌ها آسیب جدی دیده‌اند و نیاز به مرمت دارند. بخش دیگر این پارک،‌بخش حیات وحش و پرندگان است. در این قسمت انواع حیوانات و پرندگان از جمله همستر، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی و لاک‌پشت و اردک و پرندگان دیگر نگهداری می‌شوند. این قسمت به شیوه باغ‌های ژاپنی ساخته شده است. همچنین در پارک ساعی بیش از ۱۷ گونه گیاه کاشته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چنار، کاج، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای ،سرو بادبزنی ،سرو تبری ،برگ‌بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، سیب و گردو اشاره کرد.

آدرس : پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده