امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک شهر اولین بوستان عمومی شهر تهران واقع در منطقه ۱۲ است. که قدمت آن به سال ۱۳۳۹ هجری شمسی بازمی‌گردد و امروزه یکی از پربازدیدترین پارک‌های پایتخت محسوب می‌شود. در واقع پارک شهر تهران، یکی از کهن‌ترین بوستان‌های این کلان‌شهر شلوغ و پرهیاهو است که با گذشت زمان و در طول سال‌ها، بخش‌های مختلفی به آن افزوده شده است.

1 hamgardi 8c0a0ff4 2c64 4a30 8e7d 82c25f59c614

دیدنی ها و تفریحات پارک شهر

  • موزه صلح تهران

جالب است بدانید در موزه صلح ابزارآلاتی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق مورد استفاده قرار گرفته بود، به معرض نمایش قرار داده شده است که ماسک‌ های ضد شیمیایی از جمله آن ها می باشد. البته در کنار این سلاح‌ ها، به موضوعاتی همچون جنگ‌ های جهانی اول و دوم، سلاح‌ های منع شده در جنگ‌ ها، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن و عوارض ناشی از استفاده از این سلاح‌ ها نیز پرداخته شده است.

  • آکواریوم پارک شهر

همچنین در این پارک می‌ توان نشانه‌ هایی از خاطرات جنگ تحمیلی را نیز مشاهده کرد. پناهگاهی با دو ورودی اصلی که در ضلع جنوب شرقی پارک شهر ساخته شده است، یکی از این خاطرات جنگ تحمیلی است که پس از اتمام جنگ به آکواریوم و نمایشگاه ماهی‌ های آب شیرین، تغییر یافته است.

  • باغ پرندگان

باغ پرندگان نیز درست در مرکز پارک و در مساحتی حدود ۴۴۰۰ متر مربع و در دو محوطه‌ باز ساخته شده است. از گونه هایی که در پارک نگهداری می شوند می توان به: انواع طوطی‌ ها، کبک، بلدرچین، عروس هلندی، انواع طاووس، مرغ‌ های زینتی، بوقلمون، قرقاول و … اشاره کرد که در ۸ قفس بزرگ نگهداری می شوند.

  • کتابخانه

کتابخانه‌ مرکزی پارک شهر، یکی دیگر از ساختمان‌ هایی است که درون پارک قرار دارد و می‌ توان از آن به عنوان کهن‌ ترین، بزرگ‌ ترین و مجهزترین کتابخانه‌ عمومی استان تهران یاد کرد. کتاب‌ های چاپ سنگی و نفیس در بخش مرجع این کتابخانه و در قسمت زیرزمین آن نگهداری می‌ شود. همچنین در این کتابخانه و در بخش نشریات آن که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ هجری شمسی آغاز کرده است، بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب، نزدیک به ۷۰۰ عنوان مجله و ۱۶ عنوان روزنامه برای استفاده از اعضا کتابخانه و مراجعه‌ کنندگان، نگهداری می‌ شود.

  • سایت پرنده نگری
  • زمین بازی کودکان
  • امکانات ورزشی
  • دریاچه مصنوعی

آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی

امکانات رفاهی : نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه، نیمکت و …

ایستگاه اتوبوس: 50 متر - ایستگاه پارک شهر

ایستگاه راه آهن: 4.2 کیلومتر - ایستگاه راه آهن تهران

هتل: 650 متر

فرودگاه : 13 کیلومتر – مهرآباد

پارکینگ : 4.6 کیلومتر – شوش

پایانه اتوبوس: 52 کیلومتر - ترمینال جنوب

فرودگاه بین المللی : فرودگاه امام خمینی

پمپ گاز : 10.2 کیلومتر - آزادی

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده