امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد. این پارک دارای امکاناتی کامل است.بوستانی سرسبز با معماری متفاوت و چشم نواز، دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع که در تاریخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۶ افتتاح شده است.

معماری پارک آب و آتش زیبا و چشم نواز است، حتی برای کافی شاپ آن هم یک سازه زیبا طراحی شده، یک کشتی که می توانید روی آن انواع و اقسام نوشیدنی ها و دم نوش ها را میل کنید. علاوه بر این کشتی که در انتهای پارک قرار گرفته، دو بوفه دیگر هم در کنار زمین اسب سواری و نزدیک پل طبیعت وجود دارد.

news0047 01

پارک آب و آتش شامل قسمت هایی مانند پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است. آمفی تئاتر آب و آتش نیز واقع در این پارک، ظرفیت ۷۵۰ نفری دارد. برج فانوس دریایی پارک، استوانه ای است سفید اما نه چندان بلند با 12 متر ارتفاع که می توان از راه پله های مارپیچ آن بالا رفت و منظره های پارک را تماشا کرد، با بالا رفتن از برج ارتفاع زیادی نخواهید داشت اما نمای 360 درجه ای منطقه زیر نگاه شماست.

در پارک آب و آتش، جایی بین چادر نمایش و راپل، می توانید تهران قدیم و درشکه سواری را تجربه کنید. اسب ها شما را دور پارک چرخ می دهند و برمی گردانند به نقطه اول، جایی در ضلع جنوب شرقی پارک که آنها و کالسکه هایشان را نگه می دارند. ظرفیت هر کدام از این کالسکه ها به اندازه دو نفر و یک کودک زیر 10 سال.20180602090935038جایی نزدیک ایستگاه درشکه، برای آموزش اسب سواری تدارک دیده شده است. مانژ کوچک بوستان آب و آتش، شما را در قلب پایتخت، اسب سوار می کند، تجربه ای که در هیچ پارک دیگری به دست نمی آید.

 آموزش راپل و حرکت با یک طناب و قرقره در پارک آب و آتش هم جایی حوالی برج فانوس در نظر گرفته شده تا هیجان معلق ماندن میان زمین و هوا را تجربه کنید، یک نمونه در ابعاد بسیار کوچک و ارتفاع کم که شما را سرگرم و هیجان زده می کند، «تیرول» یکی از وسوسه انگیزترین تفریحات موجود در پارک است، روی تپه ای بلند می روید و با یک دستگیره که با قرقره به طنابی بلند وصل شده، آویزان می شوید و سر می خورید به سمت پایین به طرف تپه دوم که از اولی کوتاه تر است. شرط استفاده از این راپل، داشتن قدی کمتر از 2 متر و وزنی پایین تر از 120 کیلوگرم است. آنهایی هم که از ارتفاع می ترسند یا ناراحتی قلبی دارند اجازه استفاده از تیرول را ندارند.

جایی حوالی ستون های تنومند فلزی که زبانه های آتش از آنها شعله می کشد، سوراخ هایی در زمین هست که احتمالا بچه هایی را مشغول خیره شدن به آنها می بینید. آنها منتظر هستند که موعد مقرر برسد و ناگهان آب با شدت از زمین به بالا پرتاب شود.

این بوستان دارای چهار برج آتش است ، که هجمه هایی ازآتش را تا ارتفاع 8-6 متر شعله ور می سازد و آب جاری که از آن به بیرون می آید را تا ارتفاع 10 متر، به هوا پرتاب می کند.

آتش هایی که از این برجها بیرون می آید با هیجان بسیاری همراه است و این مراسم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می شود.

یکی از مزیت های این بوستان بازی بچه ها با آب است و مرکزی نیز برای استراحت افراد سالمند محسوب می شود.

در بعضی شب‌ها نقال در مقابل آمفی تئا‌تر می‌ایستد و به پرده خوانی مشغول می‌شود و داستان حضرت ابراهیم را توضیح می‌دهد. این نقالی در ۷ پرده، دور تا دور پارک قرار گرفته است.

این بوستان دارای آلاچیق‌ها ی متعدد برای استراحت می‌باشد. این آلاچیق‌ها دارای دو نوع با میز و صندلی و یک نوع، ویژه پهن کردن زیرانداز می‌باشد، در این آلاچیق‌ها از مناظر زیبای تپه‌های عباس آباد می توان لذت برد.

پارک آب و آتش بنا است به یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی ایران تبدیل شود، برای مثال نیم کره بزرگ شیشه‌ای که در بزرگراه همت بعد از پل مدرس به چشم می‌خورد مربوط به بناهای طرح توسعه آب و آتش می‌باشد.

آدرس:استان تهران، شهر تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، بوستان آب و آت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده