امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

دریاچه مصنوعی چیتگر که با نام شهدای خلیج فارس نیز خوانده می شود به عنوان اولین دریاچه مصنوعی پایتخت به شمار می رود که فاز اول آن در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ افتتاح شد . این دریاچه در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ قرار داشته که از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می شود . سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۴۷ تدوین شده بود ، بازمی‌گردد اما از آن زمان تاکنون بسیاری ساخت چنین دریاچه ای را رویا تلقی می کردند. با این وجود موضوع ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر در برنامه جامع دوم و سوم تهران نیز مجددا تکرار گردید و در دوره اخیر شهرداری تهران، در نهایت برای اولین بار در پایتخت، پروژه ساخت دریاچه مصنوعی انجام پذیرفت.

5000 707

قسمت های مختلف  پارک چیتگر

1- قایق سواری در چیتگر

یکی از اولین کارهایی که می توان در دریاچه چیتگر انجام داد، قایق سواری است. در دریاچه چیتگر چند نوع قایق به چشم می خورد که قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری از آن جمله هستند.

برای قایق سواری، خود را به یکی از دو اسکله دریاچه برسانید و بلیت هر یک را در همان جا تهیه کنید.

  • اسکله جنوب غربی:اگر از سمت بلوار میلاد خودتان را به دریاچه رسانده باشید، این اسکله به شما نزدیک تر است. قدری ضلع غربی دریاچه را پایین بروید تا اسکله و قایق های بزرگ و کوچک را ببینید. 
  • اسکله شمال شرقی:اگر مسیر دسترسی شما به گونه ای بوده که با گذر از بام لند وارد محوطه دریاچه چیتگر شده اید، این اسکله را به راحتی پیدا می کنید. در این اسکله نیز انواع قایق های پدالی و موتوری وجود دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده