امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

 ابشار اشترانکوه  در اشترانکوه یکی از رشته کوه های زیبای لرستان است که بین دو شهر درود و ازنا قرار دارد. این رشته کوه که در سمت شرق لرستان قرار دارد، چشمه ها و آبشار های زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل در تمام منطقه اطراف آن زندگی در جریان است. قله های بلند آن در زمستان برف زیادی را در خود ذخیره می کند و در تمام طول سال رودخانه های آن جاری است. پوشش گیاهی متنوع و حیات وحش سرزنده آن باعث شده تا روستاهای زیادی در اطراف آن شکل بگیرد. در نزدیکی روستای تنگ اسیر در جنوب غرب ازنا سرابی زیبا واقع شده که دارای آبی زلال است که از اعماق زمین به بیرون می جهد. این سراب اگرچه چندان به آبشار شبیه نیست ولی بهانه ای است برای آشنایی با طبیعت زیبای این منطقه. همچنین در لابلای دره زیبای ازنادره آبشار های بسیار زیبا و بلندی وجود دارند که بوسیله گروه های مختلف کوهنوردی گزارش شده اند.

آبشار های اشترانکوه ازنا در استان لرستان واقع است. اشترانکوه، کوه بسیار زیبایی است که در بین دو شهرستان ازنا و درود واقع شده است و از قلل پر برف تا دامنه های آن، زندگی در جریان و گردش است. ازنا شهرستانی است که از نظر صنعتی، اقتصادی و گردشگری حائز اهمیت بوده و جلوه های طبیعی این منطقه نیز دیدنی و قابل توجه می باشند.

اشترانکوه با چشمه قلقل، تونل برفی کمندان، دهکده گردشگری دره تخت، دریاچه گهر، دشت طیان، شن اسکی و سفیدکوه، تابلویی کم نظیر از زیبایی های خلقت را به نمایش گذاشته است و قلل اشترانکوه مانند گل گل، سن بران، میرزایی، فیالستون، تخت شاه و ازنادره، همگی از نقاط عمده گردشگری و کوهپیمایی این منطقه به حساب می آیند.590

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده