امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

امام زاده شاه احمد در جنوب شهر پلدختر است که درفصلهای مختلف سال مخصوصا  ايام نوروز، پذیرای خیلی از زائرانی است که از لرستان و استان‎های همجوار به این منطقه سفر می‎کنند. امامزاده "شاه احمد" که به گویش محلی به آن "شااحمی" می گویند به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی، از جایگاه خاص و ویژه ای در میان مردم استان های غربی کشور، استان لرستان و به ویژه مردم شهرستان پلدختر برخوردار است. این امامزاده همچون نگینی مرصع برفراز ارتفاع یک هزار و ۶۱۰ متری کبیرکوه در ضلع جنوب غربی دهستان پاعلم از توابع شهرستان پلدختر واقع شده. در سال‌های اخیر به همت اوقاف وامور خیریه استان لرستان وخیرین منطقه برای این امامزاده جاده آسفالت، گنبد و بارگاه فراهم گردیده. ساختمان ساده و معقری که پس از انقلاب از ورق آهن ساخته شده با حدود 100 مترمربع حرم و ضریح آهنی و مخروطی شکل در خط‌الرأس کوهی شیب‌دار، آنچنان جذابیت و معنویتی در خود نهفته که همه ساله نزدیک به 100 هزار زائر کرمانشاهی، همدانی، ایلامی، خوزستانی و لرستانی را علی‌رغم سختی مسیر به زیارت این امام‎زاده کشانده و در آن محیط اصیل و بکر کوهستان و فضای روحانی در کنار مرقد مطهر آن امام‎زاده بزرگوار به عبادت و طلب حاجت می‌پردازند.10

مسیر طولانی این امام‎زاده فاقد چشمه و رودخانه است؛ زائران این امام‎زاده با توجه به گرمی هوا، نبود آب و طولانی بودن مسیر رفت و برگشت ترجیح می‌دهند شب‌ها این مسیر را طی کنند.

ادره کل اوقاف و امور خیریه لرستان طی سال‌های متمادی جهت بهسازی مسیر منتهی به امام‎زاده طرح‌هایی را ارائه داده بود که به‌دلیل هزینه بالا و فقدان اعتبار لازم اجرایی نشده بودند اما طی دو سال اخیر اقداماتی در جهت ایجاد راه دسترسی به امامزاده صورت گرفته که رضایت زوار را به‌دنبال داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده