امروز: پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

چرا خانه ی دهدشتی؟


لحظاتی به یاد ماندنی درکنارخانواده در عمارت تاریخی دهدشتی اصفهان


حرفه ای ترین آثار هنر کلاسیک در عمارتی به وسعت فرهنگ و هنر نصف جهان


رستورانی منحصر به فرد برای لذت بردن از غذاهای سنتی اصفهان


کافی شاپی حرفه ای با استانداردهای بین‌المللی


شربتخانه ای با شربت های خوش طعم فراموش شده ایرانی


دمنوشخانه ای خاص منطبق با طب سنتی و انواع گیاهان دارویی


با ظرفیتی بیش از ۳۰۰ نفر در وسعتی ۱۷۰۰ متری


کافی شاپ - رستوران غذاهای سنتی - عمارت تاریخی در اصفهان

 dehdashti1

 قدمت خانه ی دهدشتی:

 خانه دهدشتی مربوط به دوره قاجار است و در اصفهان، چهار باغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه کوچه جهان نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۱۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

dehdashti9

 توضیحی درمورد بخش های این خانه:

فضاهای خانه در چهار سمت حیاط نسبتا بزرگ مستطیل شکلی نشسته اند. مهمترین بخش خانه در جبهه شمالی حیاط قرار دارد. این جبهه شامل تالاری در میانه و دو اتاق سه دری در دو طرف آن است. دو ایوانچه مقابل اتاق های گوشوار و دو اتاق پشت آنها و نیز شاه نشینی در پشت تالار این مجموعه را کامل می کنند. فضاهای مذکور توسط درهای چوبی به یکدیگر گشوده می شوند و به این ترتیب فضای بزرگی از ترکیب چند فضای متنوع پدید می آید. تالار میانه این جبهه دارای ارسی زیبایی به سوی حیاط است. حوض کوچکی در مقابل این تالار قرار گرفته که انعکاس تصویر ارسی رنگین تالار در آن منظره زیبایی را در مقابل چشم بیننده قرار می دهد.

جبهه جنوبی خانه متشکل از سه اتاق سه دری است ولی تقسیمات نمای آن مشابه با جبهه مقابل است. بین این سه اتاق دو دالان واقع است که یکی به خانه مجاور راه می یابد و ورود به خانه از طریق دالان دیگر تامین می شود. فضای ورودی دارای هشتی مشترکی با خانه مجاور بوده که امروزه تخریب شده است.

dehdashti7

مجموعه فضاهای جبهه غربی از یک اتاق پنج دری، دو اتاق سه دری طرفین و دالانهای مابین آنها تشکیل شده است. ایوان ستون دار مقابل اتاق پنج دری و ایوانچه های مقابل اتاق های سه دری با یکدیگر پیوسته بوده بدین ترتیب همچون رواقی سراسر این جبهه را می پیمایند. حوضخانه، مطبخ و یک حیاط خلوت در پشت اتاق های سه دری و پنج دری واقع اند و یکی از دالانهای این جبهه به حوضخانه راه می یابد. حوضخانه با فضای مطبخ نیز ارتباط دارد و مطبخ به نوبه خود به یک حیاط خلوت کوچک دسترسی دارد.

جبهه شرقی خانه دو اتاق سه دری کوچک در دو طرف و ایوان ستون دار کم عمقی در میانه دارد. ستونهای چوبی ایوان همچون ستون های ایوان جبهه غربی دارای تزیینات گچبری در پایه و سرستون هستند.
فضای زیبای این خانه تاریخی در کنار منوی متنوع کافی شاپ و از همه مهم‌تر منوی جذاب غذایی، این کافه - رستوران را به یکی از زیباترین و بهترین کافه‌های اصفهان تبدیل کرده است. منوی غذای کافه هوگر برخلاف سایر کافه - رستوران‌ها از غذاهای سنتی ایرانی و اصفهانی مانند کشک‌بادمجان، کاله جوش وبریانی و... تشکیل شده است.
از اواسط سال 1395 مجموعه کافه هوگر با ارایه انواع نوشیدنی ها و دمنوش ها و نیز غذاهای سنتی اصفهان در حال سرویس دهی به همشهریان گرامی میباشد.
حیاط زیبا با حوضی چشم‌نواز، برخورد خوب کارکنان مجموعه، منوی متنوع کافی شاپ و منوی جذاب غذا از جمله نکات متمایز کافه هوگر است.

dehdashti10

امکانات:

کافی شاپ

رستوران

پارکینگ رایگان

dehdashti11

ساعت کاری:

7صبح الی 23شب (به صورت یکسره)

آدرس:

دروازه دولت - خیابان باب الرحمه- کوچه شماره 1

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده علی قربانی تعداد مطالب 18 نمایش مطالب نویسنده