امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

 آبشار گریت (آبشار سرکانه یا آبشار هفت چشمه )در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شرق شهر خرم‌آباد قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۱۵ متر و عرض آن ۱۷ متر است. از پوشش‌های گیاهی اطراف این آبشار می‌توان به وجود درختان بلوط، زالزالک و انگور اشاره کرد.آبشار سرکانه ۷۵اُمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ مهر ۱۳۸۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

haft4

منطقه گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز است. مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه است.

در فصل بهار و ابتدای تابستان در اطراف آبشار و دامنه ارتفاعات منطقه گل‌های فراوان و زیبا به همراه پوشش گیاهی و جنگل انبوه درختان بلوط، زیبایی خاصی به منطقه می‌دهد و چشم‌انداز زیبایی را در برابر چشم بینندگان قرار می‌دهد. ارتفاع متوسط این آبشارهای سه‌گانه ۱۵ متر است.

تاریخچه

این آبشارها در مسیر عبور رودخانه ترس گریت به‌طرف رودخانه سزار براثر عبور از ناهمواری‌های منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس به وجود آمده‌است.

گریت 3

چرا برویم

  • برای گلگشت در طبیعت و گذراندن روزی خاطره‌انگیز

کی برویم ؟

  • هر روز در همه‌ی ساعت‌ها. بازدید می‌تواند یک روز کامل را شامل شود.

کجاست ؟

ایران، لرستان، خرم‌آباد

نشانی:

کیلومتر 15 جاده خرم‌آباد- بروجرد

چطور برویم

مسیر ۱- بعد از کیلومتر ۵۰ دورود به خرم‌آباد تابلو آبشار بیشه وجود دارد وارد فرعی شده و مسیر را ادامه دهید تا به ۳ راهی برسید. مسیر مستقیم شما را به آبشار بیشه و مسیر سمت راست به آبشار گریت می‌رساند.

مسیر ۲- ۵ کیلومتر مانده به شهر خرم‌آباد از مسیر دورود به یک سه‌راهی خواهید رسید که دارای تابلو هم هست و بعد از حدود ۴۰ کیلومتر به سه‌راهی آبشار گریت و بیشه مارسید؛ مسیر مستقیم به سمت آبشار گریت و مسیر سمت چپ به آبشار بیشه می‌رسد.

هزینه ها

هزینه‌های جانبی

آبشار گریت هزینه‌ی ورودی ندارد.

رستوران ها

  • در محل رستورانی وجود ندارد و وسایل تهیه غذا را باید همراه داشت.

هتل ها

  • هتلی در محل وجود ندارد ولی می‌توان از هتل‌های شهر خرم‌آباد یا بروجرد استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده ویس کرمی تعداد مطالب 222 نمایش مطالب نویسنده