امروز: جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

پاکستان و ایران موافقت کردند با ایجاد پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد، همکاری دو جانبه در صنعت هواپیمایی و حمل و نقل را افزایش دهند.

به گفته «مهدی هنردوست» سفیر ایران در نشستی با مقامات هواپیمایی بلندپایه پاکستان در اسلام آباد، به تبادل نظرات درباره اجرای توافقنامه‌ها و آغاز پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام آباد تا ژوئن سال جاری میلادی پرداختند.
مهدی هنردوست در این نشست گفت که ایران بازار بزرگی است و کالاهای پاکستان شهرت خوبی در این کشور دارند. تقاضای زیادی برای برنج باسماتی پاکستان در ایران وجود دارد.

وی در ادامه افزود که فرصت‌های عظیمی برای بهبود روابط تجاری میان دو کشور وجود دارد و اکنون که تحریم‌ها از سوی قدرت‌های جهانی رفع شده‌اند، پاکستان می‌تواند روی مشوق‌های قابل توجهی که دولت ایران در بخش‌هایی مانند انرژی، دارویی، خودرو و فناوری اطلاعات عرضه می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.
«آصف خان دورانی»، سفیر پاکستان در ایران اواخر دسامبر خواستار گسترش روابط تجاری میان ایران و پاکستان شده بود.
دورانی در طول دیداری در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور گفته بود که زمینه فوق العاده‌ای برای تحکیم روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و پاکستان وجود دارد. فرستاده اسلام‌آباد در تهران به پاکستان رفته بود تا توضیح دهد پتانسیل‌های تجاری عظیمی برای بازرگانان پاکستانی در ایران وجود دارد.

رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان پیش از این برای افزایش حجم تجارت به پنج میلیارد دلار موافقت کرده‌اند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده مدیریت تعداد مطالب 15 نمایش مطالب نویسنده