امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) از تابستان آینده، اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wi-Fi) را در پروازهای کوتاه‌برد ارائه می‌کند.

مسافران پروازهای هواپیمایی بریتیش ایرویز، پس از راه‌اندازی این سرویس در ارتفاع ۳۰ هزار پایی می‌توانند برنامه‌های Netflix را تماشا کنند، توییترشان را چک کنند و از طریق اسکایپ (Skype) یا فیس‌تایم (FaceTime) با دوستان و اعضای خانواده‌ی خود تماس بگیرند. اینترنشنال ایرلاینز گروپ (IAG) شرکت هلدینگ هواپیمایی انگلیسی-اسپانیایی و مالک بریتیش ایرویز اخیرا برنامه‌های خود را اعلام کرد و اضافه کرد که این سرویس به سایر ایرلاین‌های این شرکت یعنی ویولینگ (Vueling)، ایبریا (Iberia) و ایر لینگاس (Aer Lingus) نیز اضافه خواهد شد.

به نقل از IAG، این سرویس که با همکاری شرکت فناوری اینمارست (Inmarsat) ارائه می‌شود این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند که بر فراز آسمان نیز به اینترنت 4G دسترسی داشته باشند و ظرفیت پهنای باند به آنها اجازه می‌دهد تا هم‌زمان از چند دیوایس استفاده کنند؛ «اینترنتی سریع مانند آنچه در منزل دارند.»

هنوز در مورد هزینه‌های این سرویس صحبتی به میان نیامده است اما انتظار می‌رود که سرویس پایه، رایگان ارائه شود و برای سرویس‌های پیشرفته‌تر مبلغی به عنوان شارژ در نظر گرفته شود.

ویلی واش (Willie Walsh)، مدیر عامل اجرایی شرکت اینترنشنال ایرلاینز گروپ در این خصوص اعلام کرد:

«ما به مشتریانمان سریع‌ترین ارتباط اینترنتی ممکن در پرواز را ارائه می‌دهیم. این ارتباط بسیار ضروری است چرا که همان‌ چیزی است که مشتریان از ما تقاضا می‌کنند. IAG اولین گروه ایرلاین اروپایی خواهد بود که اینترنت با چنین کیفیتی را برای پروازهای کوتاه، در اختیار مسافران می‌گذارد.»

بریتیش ایرویز در حال حاضر اینترنت وای‌فای را فقط در هواپیماهای دوربرد ارائه می‌دهد در حالی که رقیبانی چون لوفتهانزا و هواپیمایی نروژ، این سرویس را در پروازهای کوتاه نیز ارائه کرده بودند.

این سرویس در بریتانیا و اروپا تقریبا جدید است در حالی که وای‌فای در پرواز در آمریکا و ایرلاین‌هایی چون یونایتد ایرلاینز، دلتا و... رایج‌تر است و مدت‌ها از ارائه‌ی آن می‌گذرد.

یکی از هواپیماهای A321 این هواپیمایی، اولین هواپیمای این ناوگان خواهد بود که این سرویس را ارائه می‌کند و تابستان آینده پرواز خواهد کرد. شرکت IAG تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹، ۹۰ درصد از هواپیما‌های ناوگان بریتیش ایرویز به وای‌فای مجهز می‌شوند.

لئو موندال (Leo Mondale)، مدیر Inmarsat Aviation اعلام کرد:

« این سرویس برای مسافرانی که در طول پرواز از یک ارتباط اینترنتی سریع، قابل اطمینان و پایدار محروم بودند، شرایط را تغییر خواهد داد. ترکیب توانایی و قدرت ارتباطات ماهواره‌ای اینمارست با شبکه‌ی قدرتمند زمینی اجرا شده توسط شرکت Deutsche Telekom، شرایطی را برای هواپیمایی‌های IAG فراهم می‌کند تا مسافران از بالاترین سرعت اینترنت ممکن در طول پرواز بهره‌مند شوند.»

لوفتهانزا اولین ایرلاینی بود که در سال ۲۰۰۳ اینترنت را در پرواز ارائه داد اما این سرویس در سال ۲۰۰۶ به دلیل مشکلات فنی، تعلیق شد. این سرویس در سال ۲۰۱۰ قبل از اینکه در پروازهای کوتاه نیز ارائه شود، مجددا برای ناوگان پرواز‌های دوربرد به اجرا درآمد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده مدیریت تعداد مطالب 15 نمایش مطالب نویسنده